zaterdag 17 mei 2014

Moeilijke woorden

Ik vind dat we niet genoeg bezig zijn met de correcte spelling van woorden te studeren. Tegenwoordig wordt er vooral nog gecommuniceerd via de computer of gsm. Als je hier spelfouten maakt is het niet erg want je gsm of computer verbeterd namelijk deze fouten. Ik denk dat hierdoor de jeugd steeds minder aandacht gaat besteden aan het studeren of zelfs correct schrijven van deze moeilijke woorden omdat je gsm of computer ze toch zo aanpast.

Op een site vond ik de top 100 moeilijke woorden die het meest verkeerd worden geschreven. Hieruit heb ik mijn top 5 moeilijkste woorden gehaald. Namelijk de 5 woorden die ik het moeilijkste vind om juist te schrijven.

1. Blocnote
2. Caissière
3. Cappuccino
4. Consciëntieus
5. crèche


Zoals je ziet heb ik vooral moeite met het juist gebruiken van de 'c' of de 'k'. Natuurlijk is het ook nog altijd moeilijk of je dubbele letters of één letter moet schrijven. Welk van deze woorden is nu juist geschreven? Kaisière, caisière of caissière?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten